Mörker

Vi bor på den kanske klimatmässigt sämsta platsen i Sverige. Kanske till och med i världen. Först har vi 9 månaders vinter. Och sen spenderar vi 3 månader med att vänta på sommaren.
Längre söderut, där är det fortfarande varmt och skönt. Längre norrut där finns det snö så att det blir ljust och fint. Men här på västkusten. FY FAN, här är det mörkt när man vaknar. Mörkt när man äter frukost. Mörkt när man åker till jobbet. Sen mitt på dagen blir det lite mörkgrått, för att sen när man åker hem vara becksvart igen. Och sen börjar hela cykeln om. Och alltihopa inramat med snålblåst och regn.
Den här gången hittade jag ett väldigt passande stycke, nämligen Mörker av Hel, som får avsluta det här inlägget.


Kommentarer
Postat av: Nickan

Vad tror du om att flytta?

2008-12-05 @ 23:27:25
URL: http://annicajohansson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vilken toppenidé till en blogg om man får lov att vara så positiv! Nåja, jag får väl sura till det med att klaga på att jag inte lyckas se videoklippen för internet slöar just nu... Återkommer absolut!

2008-12-17 @ 18:48:32
URL: http://rebeckaverola.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0