Mörker part III

Ok. Idag är det mörkt igen. Det är det på den här delen av halvklotet.
Vår söta receptionist försökte imorse iofs glädja mig med att det faktiskt blir lite mörkgrått en halvtimme mitt på dagen.
Så dagens projekt går ut på att med jämna/ojämna mellanrum uppdatera det här inlägget, och lägga en en ruta med den färg som bäst beskriver färgen utanför fönstret så får vi vid dagens slut se hur det har varit.



Kl är nu 08:31 och om sanningen ska fram så har faktiskt himlen ändrat färg från Svart-Grå-Svart till Svart-mörkblått. Kanske blir en bra dag ändå?



Fantastisk! Nu är kl 10:30 och det har faktiskt ljusnat så pass mycket att man faktiskt kan se regndropparna som faller i sidled. Det gör de alltid i Göteborg. Låg molnbas idag också. Ligger i höjd med trädtopparna utanför mitt fönster.



Kl är nu 12:36 och jag har precis kommit tillbaka från lunchen. Idag festade vi till det med friterade kycklingvingar, så man kommer nog bli lite seg under eftermiddagen.
Den ljusaste stunden på dagen har passerats och nu börjar det mörkna igen.



Klockan är nu 14:08. Trots mörkret är jag full av arbetsglädje. Det är så jag funkar. Har jag mycket att göra så är jag aktiv och blir pigg. Har jag lite att göra blir jag rastlös och helt slut. Och idag har jag mycket att göra. Bra!
Utanför mitt fönster börjar det blir riktigt mörkt. Varför är det ingen som har berättat för mig att man har flyttat ner polcirkeln till Västra Götaland? I gengäld kanske man kan få njuta av midnattssol till sommaren.



Klockan har blivit 15:52. Annica kom precis in  när jag satt och uppdaterade bloggen. Och hon började fnittra. Kändes som att hon kom på mig med byxorna nere....på nåt sätt.
I alla fall så har det blivit natt i Göteborg igen. Femton och femtiotvå!!! Det här är inte klokt. Ge mig ljusterapi för böfvelen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0