Jävla jordgubbar.

Jag har inte skrivit någonting i bloggen på länge.
Det är framförallt positivt, eftersom jag bara skriver här när jag är sur.
Inga nya inlägg => Surgubben glad. (motsägelse)
I alla fall, för att komma till saken....
Nu är det dags igen. Jag talar om jordgubbssäsongen.
Jag förstår inte vad den stackars jordgubben har gjort för att förtjäna en sådan särbehandling. När jag går och handlar på Maxi så drar jag mitt ICA-kort i kortläsaren. Jag går omkring i butiken och handlar de varor jag vill ha. Jag skannar dem själv och betalar med mitt kort och försvinner. Men vill jag ha jordgubbar också, då måste jag gå ut utanför butiken och tvingas köpa halvjästa sönderruttnade bär. Varför kan inte de vara inne i den fräscha fruktdisken? Nejdå de ska kånkas ut och ställas i solskenet och säljas av en uttråkad 14-åring utan något som helst intresse för någonting. Som varken tar kort eller självscanning.
Surgubben säger, in med jordgubbarna i den luftkonditionerade butiken och låt fjortisen få göra någon meningsfullare uppgift istället. Det vinner alla på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0